Waarom kiezen voor de Collectieve Hospitalisatieverzekering?
Met de Collectieve KBC-Hospitalisatieverzekering vergoed je de medische kosten van je werknemers bij een ziekenhuisopname door ziekte, ongeval, bevalling of zwangerschapscomplicatie.
Een waardevol extralegaal voordeel voor je team en een financieel voordeel voor jou, want je betaalt geen RSZ-bijdragen op de premies.
Voor je personeel én jezelf
Je sluit de Collectieve KBC-Hospitalisatieverzekering voor je personeel en jezelf. De overeenkomst duurt 1 jaar. Ze wordt telkens stilzwijgend met 1 jaar verlengd, tenzij je ze opzegt.
Je werknemers mogen ook hun inwonende partner en ongehuwde kinderen jonger dan 25 verzekeren.
Wereldwijde bescherming
Je werknemers zijn wereldwijd beschermd. Binnen de Europese Unie en in landen waarmee België een overeenkomst heeft, betalen we alle medische kosten die het ziekenfonds niet terugbetaalt. Buiten de Europese Unie betalen we 50% van dat persoonlijke aandeel terug, met een maximum van 6.250 euro per hospitalisatie.
Wat is verzekerd?
Alle medische kosten die tijdens een ziekenhuisopname nodig zijn voor een behandeling:
- raadplegingen, onderzoeken, behandelingen en geneesmiddelen
- het ziekenhuisverblijf zelf
- prothesen en orthopedische toestellen
- noodzakelijke tandimplantaten en –prothesen als gevolg van het ongeval of de ziekte
- aangepast medisch vervoer naar en van het ziekenhuis
- onderzoeken en behandelingen van pasgeboren baby’s tijdens hospitalisatie van de moeder
- palliatieve zorgen en mortuariumkosten
- overnachting van ouders of voogd bij ziekenhuisopname van een kind
- hospitalisatiekosten voor een aanverwante donor
- (niet-)reconstructieve en plastische heelkunde als gevolg van een ongeval of ziekte
Daarnaast ook de medisch noodzakelijke kosten voor:
- verzorging van 2 maanden voor tot 6 maanden na de ziekenhuisopname
- verzorging van zware ziektes
- thuisbevalling en ambulante bevalling
De details vind je in de algemene voorwaarden.
Opgelet: worden je werknemers opgenomen in een van de dure ziekenhuizen in België en kiezen ze zélf een eenpersoonskamer? Dan betalen ze 50% van de factuur zelf.
Deze lijst van dure ziekenhuizen kan worden aangepast aan het criterium van beperking van terugbetaling opgenomen in de Algemene Voorwaarden. De meest actuele lijst vind je hier. Zijn je werknemers verzekerd met een waarborg eenpersoonskamer dan betalen ze in deze ziekenhuizen zelf 50% van het persoonlijke aandeel als ze zelf kiezen voor een eenpersoonskamer
Wat is onder andere niet verzekerd?
- ziekenhuisopname na een poging tot zelfmoord
- een ongeval of ziekte als gevolg van overmatig drankgebruik en druggebruik
- contraceptieve behandelingen
- ziekenhuisopname na professionele sportongevallen
- niet medisch noodzakelijke prothesen
- experimentele behandelingen
De volledige lijst met uitsluitingen vind je in de algemene voorwaarden.
Een hospitalisatie melden en de AssurCard gebruiken
Al je werknemers en hun verzekerde gezinsleden krijgen een AssurCard.
- Weten ze dat ze voor een opname naar het ziekenhuis moeten? Vanaf 3 maanden vóór de hospitalisatie kunnen ze dit melden met KBC Mobile en zien ze meteen of de opname verzekerd is.
- Bij de inschrijving in het ziekenhuis volstaat het om hun AssurCardnummer op te geven. Dat vinden ze terug in KBC Mobile of kunnen ze opvragen bij Kate, onze digitale assistente. Het ziekenhuis stuurt ons dan de rekening, en wij betalen ze. Je werknemer hoeft de rekening dus niet voor te schieten, maar krijgt wel een kopie ter informatie.
Meer info over wat te doen bij een opname vind je hier.
Assurpharma: snellere terugbetaling geneesmiddelen
En wat met de geneesmiddelen die je werknemers voor en na hun ziekenhuisopname moeten gebruiken? Via AssurPharma krijgen ze na de aangifte van hun hospitalisatie een brief met een barcode. De apotheker scant de barcode en stuurt zo alle informatie rechtstreeks naar ons. Je werknemer heeft geen papierwerk meer én krijgt zijn kosten sneller terugbetaald.
Waarom kiezen voor Helix?
- 24/7 beschikbaar, ook bij schade
Onze eigen permanentie is 24 op 24, 7 op 7 bereikbaar. - Wanneer en waar het jou past, de app.
Via de apps van KBC kan je ons altijd bereiken.
Een aangifte doen, kan!
Pechverhelping bestellen, kan!
De stand van een dossier raadplegen, kan! - Teamwork en specialisatie
Met ons actief innoverend team zijn we constant in de weer om klanten te helpen. "Klant centraal" is geen loze belofte.
Bijna wekelijks volgt er wel iemand een opleiding. Intern en extern. Met verzekeringen als onderwerp, maar even goed rond nieuwe wetgeving, duurzaamheid, preventie, de markten, fiscaliteit, enz.
Je krijgt bij ons dus geen standaardoplossing, maar een doordacht voorstel op maat, waar jij de keuze maakt.
Heb je een vraag?
Heb je vragen of wens je meer inlichtingen? Aarzel niet om contact op nemen met één van onze specialisten, wij helpen je graag verder!


