Je hebt schade. Wat nu?

Wat is KBC Mobile of KBC Touch?

Heb je een auto-ongeval, of schade aan je wagen of aan je huis? Werd er bij je ingebroken en een diefstal gepleegd? Of heb je dringend hulp van de bijstandscentrale nodig?
Met KBC Mobile of KBC Touch kun je vlot
Een ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven
KBC regelt dan achter de schermen alle administratieve rompslomp voor je.
Eenvoudig contact opnemen met je verzekeringsagent, de KBC-bijstandscentrale, VAB (bij pech)

Hoe geef je schade aan in KBC Mobile of KBC Touch?

Meld je aan en kies (in Mobile onder 'Meer') het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin of Voertuig. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.
Of ga in Mobile naar Meer > Communicatie > Schadeaangifte, in Touch naar Contact.
Gebruik je KBC Assist nog? Geef dan voortaan je schade aan in Mobile of Touch, want de Assist-app verdwijnt binnenkort.

Welke schade kun je digitaal aangeven?

Al deze schadegevallen kun je aangeven in KBC Mobile en KBC Touch:
Een hospitalisatie
Schade in je privésfeer of een ongeval
Schade aan je woning na bijvoorbeeld brand, wateroverlast of een natuurramp
Schade aan of pech met je auto, brommer, fiets of andere voertuigen - je kunt de status van je aangifte ook opvolgen in de apps

Hoe verloopt je aangifte?

Heb je een hospitalisatie- of omniumverzekering? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.
Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat hij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.